Θεραπευτικές Μέθοδοι
Λογοθεραπεία
Εργοθεραπεία
Όταν ακούμε αισθήσεις λοιπόν, συνήθως σκεφτόμαστε τις 5 αισθήσεις: όραση, ακοή, γεύση, αφή (απτικό σύστημα) και όσφρηση. Ωστόσο όμως λαμβάνουμε πληροφορίες και από την αίσθηση της θέσης του σώματός μας, δηλαδή μέσω του ιδιοδεκτικού μας συστήματος (μύες, αρθρώσεις, τένοντες) καθώς και από την αίσθηση της κίνησης και της ισορροπίας με τη βοήθεια του αιθουσαίου συστήματος (εσωτερικό του αυτιού) (Bundy, & Lane, 2020).
Ειδικό Παιδαγωγικό
Η παρέμβαση ή το εξατομικευμένο πρόγραμμα μαθησιακής στήριξης στα παιδιά του δημοτικού πραγματοποιείται από τον ειδικό παιδαγωγό με συγκεκριμένη στοχοθεσία κατόπιν λεπτομερούς αξιολόγησης στους γνωστικούς τομείς της ανάγνωσης, κατανόησης, γραφής, ορθογραφίας, γραπτής έκφρασης και μαθηματικά. Χρησιμοποιούνται σειρά από σταθμισμένα διαγνωστικά εργαλεία (Αθηνά test, ΔΑΔΑ, math – s pro, ΛΑΜΔΑ) με σκοπό να εντοπιστούν οι ακριβείς δυσκολίες του παιδιού και να διαμορφωθεί το εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης.
Η μαθησιακή παρέμβαση αρχίζει από τα μέσα της α’ δημοτικού – πιο πριν γίνεται λόγος για προετοιμασία-πρόληψη και φτάνει έως την στ΄ τάξη. Η στοχοθεσία σε κάθε περίπτωση διαφοροποιείται με βάση την χρονολογική και αναπτυξιακή ηλικία του παιδιού, την τάξη φοίτησής του και το αναλυτικό πρόγραμμα.
