Μέθοδοι Παρέμβασης

  • Home
  • Μέθοδοι Παρέμβασης
Ονειροδρόμιο

Θεραπευτικές Μέθοδοι

Η ομάδα του Ονειροδρόμιου ακολουθεί επιστημονικά τεκμηριωμένες θεραπευτικές μεθόδους και συνεχώς εκπαιδεύεται σε νέες με σκοπό την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών. Έτσι σε κάθε ειδικότητα σημειώνονται και αναλύονται οι βασικές τεχνικές.
Θεραπευτικές Μέθοδοι

Λογοθεραπεία

Μέθοδο που παρέχει δομημένη εκπαίδευση σε άτομα με Διαταραχές αυτιστικού Φάσματος και άλλες επικοινωνιακές διαταραχές.
Σύστημα επικοινωνίας μέσω ανταλλαγής εικόνων. Xρησιμοποιείται κυρίως σε άτομα με μη λεκτική επικοινωνία για την ανάπτυξη ενός τρόπου επικοινωνίας ή και για τον εμπλουτισμό του περιορισμένου τρόπου επικοινωνίας που χρησιμοποιούν.
Σύστημα που ασχολείται με την αιθητηριακή ολοκλήρωση στο στόμα και την στάση σώματος μέσω του συγχρονισμού απομύζησης / κατάποσης / αναπνοής για την βελτίωση της αναπνοής, της αυτορρύθμισης, του στατικού ελέγχου και των οπτικοκινητικών δεξιοτήτων για την επικοινωνία και την σίτιση.
Είναι η μέθοδος η οποία μέσω του συνδυασμού ακουστικών ερεθισμάτων, οπτικών και απτικών ερεθισμάτων βελτιώνει την καταληπτότητα της ομιλίας.
Η Εντατική αλληλεπίδραση είναι προσέγγιση που έχει σχεδιαστεί ώστε να βοηθά τα παιδία να αναπτύξουν τους πυλώνες τις επικοινωνίας όπως η κατανόηση και χρήση της βλεμματικής επαφής, οι εκφράσεις του προσώπου, η εναλλαγή σειράς και η δομή του διαλόγου.
Η θεραπευτική παρέμβαση Palin P.C.I. αποτελεί έναν συνδυασμό έμμεσων και άμεσων θεραπευτικών προσεγγίσεων για παιδιά που τραυλίζουν κάτω των 7 ετών. Οι γονείς αποτελούν το κύριο συστατικό της προσέγγισης. Περιλαμβάνει δυο στάδια, έξι εβδομάδες θεραπείας μαζί με τους γονείς και ακολουθούν έξι εβδομάδες εργασιών στο σπίτι.
Είναι πολύ-αισθητηριακά ερεθίσματα ξεχωριστά για κάθε φώνημα που εφαρμόζονται ώστε το παιδί να κατανοήσει τον τόπο και τρόπο άρθρωσης των φωνημάτων και να μπορεί να τα εφαρμόσει μόνο του για να διευκολύνει την ομιλία. Χρησιμοποιείται κυρίως σε άτομα με αναπτυξιακή λεκτική δυσπραξία και σε άτομα με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος.
Η μέθοδος αυτή αφορά την αντιμετώπιση των διαταραχών σίτισης και κατάποσης βάσει της στοματο-μυοκινητικής προσέγγισης σε συνδυασμό με την αισθησιοκινητική λειτουργία.
Πρόκειται για ένα γλωσσικό πρόγραμμα, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πολυαισθητηριακή προσέγγιση αφόυ μέσω συστήματος νοηματοδότησης βοηθά στην ανάπτυξη δεξιοτήτων λόγου και επικοινωνίας.
Μέθοδος παρέμβασης που αφορά παιδιά με δυσκολίες και διαταραχές στη σίτιση.
Θεραπευτικές Μέθοδοι

Εργοθεραπεία

Η Αισθητηριακή Ολοκλήρωση (sensory integration – S.I) είναι μια φυσιολογική διαδικασία με νευροβιολογικό υπόβαθρο κατά την οποία τα μέρη του νευρικού συστήματος εργάζονται μαζί συλλέγοντας πληροφορίες από το περιβάλλον. Η Αισθητηριακή Ολοκλήρωση βοηθά τους ανθρώπους να κατανοήσουν τον κόσμο γύρω τους μέσα από τις αισθήσεις. Λαμβάνοντας λοιπόν τις πληροφορίες αυτές, ο εγκέφαλος έχει την ικανότητα να τις καταγράφει, να τις επεξεργάζεται και να τις οργανώνει ώστε το άτομο να ερμηνεύει το περιβάλλον και τον εαυτό του, να αντιδρά κατάλληλα στις εκάστοτε προκλήσεις του περιβάλλοντος, να μαθαίνει και να εξελίσσεται.

Όταν ακούμε αισθήσεις λοιπόν, συνήθως σκεφτόμαστε τις 5 αισθήσεις: όραση, ακοή, γεύση, αφή (απτικό σύστημα) και όσφρηση. Ωστόσο όμως λαμβάνουμε πληροφορίες και από την αίσθηση της θέσης του σώματός μας, δηλαδή μέσω του ιδιοδεκτικού μας συστήματος (μύες, αρθρώσεις, τένοντες) καθώς και από την αίσθηση της κίνησης και της ισορροπίας με τη βοήθεια του αιθουσαίου συστήματος (εσωτερικό του αυτιού) (Bundy, & Lane, 2020).
Θεραπευτικές Μέθοδοι

Ειδικό Παιδαγωγικό

Η παρέμβαση ή το εξατομικευμένο πρόγραμμα μαθησιακής στήριξης στα παιδιά του δημοτικού πραγματοποιείται από τον ειδικό παιδαγωγό με συγκεκριμένη στοχοθεσία κατόπιν λεπτομερούς αξιολόγησης στους γνωστικούς τομείς της ανάγνωσης, κατανόησης, γραφής, ορθογραφίας, γραπτής έκφρασης και μαθηματικά. Χρησιμοποιούνται σειρά από σταθμισμένα διαγνωστικά εργαλεία (Αθηνά test, ΔΑΔΑ, math – s pro, ΛΑΜΔΑ) με σκοπό να εντοπιστούν οι ακριβείς δυσκολίες του παιδιού και να διαμορφωθεί το εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης.

Η μαθησιακή παρέμβαση αρχίζει από τα μέσα της α’ δημοτικού – πιο πριν γίνεται λόγος για προετοιμασία-πρόληψη και φτάνει έως την στ΄ τάξη. Η στοχοθεσία σε κάθε περίπτωση διαφοροποιείται με βάση την χρονολογική και αναπτυξιακή ηλικία του παιδιού, την τάξη φοίτησής του και το αναλυτικό πρόγραμμα.

Θεραπευτικές Μέθοδοι

Ψυχοθεραπεία